عارضه یابی واحد فروش شما، مشاور و مدرس مهندسی فروش، دکتر فروش سازمان شما علی خویه

%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D9%88-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%A8%DB%8C-1-620x330.jpg

دوره ی آموزش مهندسی فروش

ارسال توسط : علی خویه در مهندسی فروش 1 دقیقه قبل ۰ 2 بازدید

 

دوره ی آموزش مهندسی فروش

با تدریس علی خویه برگزار شد.

%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D9%88-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%A8%DB%8C-2.jpg%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D9%88-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%A8%DB%8C-3.jpg

 

 


برچسب‌ها: مهندسی فروش, کلاس مهندسی فروش, تدریس مهندسی فروش, آموزش مهندسی فروش


ارسال توسط www.alikhooyeh.blogfa.com

نظر بدهید

مشاور و مدرس برندسازی Branding

 

تاريخ : دوشنبه پنجم تیر ۱۳۹۶

 

علی خویه

استاد دانشگاه، مولف و مترجم 12 عنوان کتاب تخصصی و مرجع، 18 سال تجربه ی اجرایی موفق

نویسنده ی کتاب مرجع "مدیریت برند"

رئیس انجمن برند

مدرس دوره های تخصصی مدیریت برند، برندسازی

ارائه ی مشاوره های حرفه ای و اثربخش در زمینه های ساخت، توسعه و تقویت برند


برچسب‌ها: برندینگ و مدیریت برند, انجمن برند ایران, برندسازی, مدرس برند, مشاور Brand


ارسال توسط www.alikhooyeh.blogfa.com

نظر بدهید

فرآیند مهندسی فروش

 

تاريخ : سه شنبه سی ام خرداد ۱۳۹۶

فروش و بازاریابی » مراحل مهندسی فروش

marketing.jpg

sales consultant - افزایش فروش- جذب مشتری

sales consultant - افزایش فروش- جذب مشتری

مراحل مهندسی فروش

علی خویه 5 ساعت قبل فروش و بازاریابیمشاور فروشمهندسی فروش نوشتن دیدگاه 3 نمایش

 

  0

 

مهندسی فروش را به عنوان دانشی نوظهور، می‌توان حاصل پیشرفت و گسترش تکنولوژیک دانش جوامع بشری‌، تنوع و تعدد محصولات، مشابهتهـای فنی و تکنیکی کالاها و رقابت نزدیک شرکتهای مختلف در دهه های اخیر دانست.

اگر چه اطلاع رسانی وسیع و همه جانبه رسانه های فراگیر و ظهور و حضور ابزارها و ترفندهای متنوع تبلیغاتی‌، به کمک افزایشفروش کالاهای فوق العاده فنی و پیچیده آمده اند، بسیاری از اجناسی که در بازار محصولات فنی یافت می شوند‌، کالاهایی اند که فروشنده نیازبه دانش وسیع تکنیکی دارد و به عبارتی، تنها با از بر کردن مشخصات استاندارد فنی این گونه کالاها، نمی توان خریداران را متقاعد به خرید و خرید مجدد و مشتری دائمی شدن کرد.

 

ابعاد مهندسی فروش

مهندس فروش دریک تعریف ساده کسی است که اطلاعات فنی و تکنیکی کافی در مورد محصولی که قصد فروش آن را دارد، داشته باشد و دراین مورد، آموزشهای لازم را دیده باشد. موفقیت یک مهندس فروش در درجه اول به وسعت دانش فنی وی و در درجه دوم به تلاش وی برای به روز نگه داشتن این دانش باز می‌گردد.

از طرف دیگر فروشندگی شخصی‌، که مهندسی فروش با آن ارتباطی تنگاتنگ دارد شامل طیف بسیار وسیعی از فعالیتهای گوناگون می شود که حتی گاهی اوقات با هم کاملا متفاوت‌اند. این فعالیتهای گوناگون از کارهایی مثل تحویل کالا به مشتری و دریافت سفارش‌،


برچسب‌ها: مهندسی فروش, مدرس مهندسی فروش, آموزش مهندسی فروش, تکنیک های فروش حرفه ای


ادامه مطلب...

ارسال توسط www.alikhooyeh.blogfa.com

نظر بدهید

مراحل مدیریت فروش

 

تاريخ : شنبه ششم خرداد ۱۳۹۶

برگزاری دوره های آموزشی در سازمان شما

Business & Finance

مراحل مدیریت فروش

 تکنیک های فروشندگیفروش و بازاریابیمدیریت فروشمقالات فروشمهندسی فروش

مراحل مدیریت فروش

Sales management process

مراحل اصلی مدیریت فروش که بر گرفته از مراحل فروشندگی شخصی است را می توان به شرح زیر نام برد:

تعیین مشتریان واجد شرایط : که به مفهوم مشتری یابی است و مشتریان بالقوه و واجد شرایط را نشان می کند. برای فروش هر کالا مدیر فروش بایستی با تعداد زیادی مشتری بالقوه ارتباط برقرار کند. برای پیدا کردن مشتریانبالقوه می توان نام و نشانی آنها را از مشتریان فعلی گرفت. نوشتن مقالات و یا ارائه سخنرانی در محلهایی که جلب توجه می نماید و استفاده از شرکتهایی که مشتریان بالقوه در آنها حضور دارند، استفاده از روزنامهها و مجلات راهنما و سود بردن از تلفن و پست و در نهایت حضور سرزده در دفاتر مختلف در این حیطه اثر گذارند.

تماس اولیه : قبل از این مرحله مدیر فروش بایستی نهایت اطلاعات را در مورد شرکت خریدار به دست آورد. اطلاعاتی نظیر نیازهای سازمان، افرادی که در امر خرید اثر دارند، خصوصیات و سبک زندگی آنها. بعد مدیر فروشاهداف خود را به روشنی تعریف می کند که می تواند تنها محک زدن مشتری باشد یا ایجاد ارتباط عمیق تر یا در نهایت فروش آنی به او.

businesswoman

تماس اصلی :مرحله بعد است که اثر اولیه ای را که روی خریدار می گذارد و از اهمیت بالایی برخوردار است و میتواند به یک رابطه بلند مدت منجر شود.

معرفی کالا :که در واقع می تواند با ارائه شرحی از تاریخچه محصول از ابتدا تا به حال شروع شود و سپس در مورد مزایا و معایب کالا توضیح داده شود. برای این کار مدیر فروش می تواند متنی را از قبل آماده کند که از حداقل اثر بخشی برخوردار است. در روش دیگر که مهندس فروش با برآورد نیازهای خریدار خود را آماده کرده است، دست روی این نیازها می گذارد و با پیروی از یک طرح کلی کالا را معرفی می کند. در روش سوم مهندس فروش ذهنیت خود را بر ایجاد رضایت خاطر در مشتری تنظیم می کند و فرصت کافی به مشتری می دهد.

بررسی ایرادات : مشتریان چون معمولا پول زیادی برای کالا می پردازند همه جنبه ها را در نظر می گیرند و ممکن است سوالات متعددی طرح کنند. این سوالات می توانند جنبه روانی داشته باشند یا جنبه فنی و اینجاست که در پاسخ به مشکلات فنی، دانش تکنیکی و تسلط مهندس فروش جلوه گر شده و کار وی را متمایز می کند. در واقع بخش مهمی از تمایز بین مدیر فروش و فروشنده معمولی در پاسخهای تخصصی، دقیق و قانع کننده ای است که مدیر فروش در همین مواقع ارائه و فروش را محقق می کند.

 

Business & Finance khooyeh ir (29)

انعقاد قرارداد فروش : مدیر فروش کارکشته با تیزبینی، همراهی با فروشنده با سر توسط مشتری یا پرسش در مورد شرایط اعتبار خرید و قیمت و تخفیف ها معمولا علائمی هستند که نشانگر تمایل خریدار به انجام معامله است. طبیعت فروش وطمانینه و مثبت اندیشی زمان مناسب برای ارائه پیشنهاد معامله را درک و با اعتماد به نفس آن را مطرح میکند. دیدن علائمی مثل تایید حرفهای

پیگیری: اطمینان یافتن از اجرای صحیح عملیات نصب و حمل و تامین خدمات مورد نیاز مشتری و پرسش از مشتریدر مورد رضایت مندی اش در این مرحله از اهمیت برخوردار است و مشتری را برای خرید مجدد مشتاق میکند

 

 

 


علی خویه استاد دانشگاه، مشاور، محقق و مدرس در زمینه های مدیریت،بازاریابی، فروش، برندسازی، تبلیغات، اصول و فنون مذاکره با ۱۸ سال تجربه ی احرایی موفق تالیف و ترجمه ۱۲ عنوان کتاب تخصصی و مرجعbrandz-300x256.jpgاجرای پروژه های QS ، بازاریابی، مدیریت و مهندسی فروش، برندینگ و تبلیغات، باشگاه مشتریان و CRM، دپارتمان بازاریابی، توزیع و پخش و فروش مویرگی، اجرای جشنواره های فروش، پیاده سازی سیستم های جامع مدیریت فروش و بازاریابی، استقرار فرآیند های فروش، تدوین سیاست ها و استراتژی های فروش، اجرای ساده ترین و مناسب ترین روش های فروش و بازاریابی در جهت ارتقا فروش و رضایت مشتری، بهبود عملکرد تیم فروش و بازاریابی، ایجاد واحد CRM، استخدام و بکارگیری منابع انسانی مناسب و اثر بخش با متدهای روز دنیا و آموزش و استقرار آنها در سازمان،تحقیقات بازار و بازاریابی، بازارشناسی و بازارسنجی، منابع انسانی، رفتار مصرف کننده، بررسی و آنالیز روانشناسی خرید و روانشناسی فروش،مشاوره در حوزه های مدیریت، QS، بازاریابی، فروش، تبلیغات و ارتباطات، راهکارهای افزایش فروش


برچسب‌ها: تکنیک های فروشندگی, فروش و بازاریابی, مدیریت فروش, مقالات فروش, مهندسی فروش


ارسال توسط www.alikhooyeh.blogfa.com

نظر بدهید

مهندسی فروش، ( Sales Engineering)

 

تاريخ : چهارشنبه هجدهم اسفند ۱۳۹۵

 مهندسی فروش، ( Sales Engineering) به مفهوم پشتیبانی فنی از خریداران یا توزیع کنندگان یک محصول/ ارائه دهندگان خدمات است، به عبارتی مهندس فروش به خریدار بالقوه یک محصول کمک می‌کند که به خوبی مشخصات فنی محصول را درک کرده و بتواند با مقایسه و ارزیابی سایر محصولات بهترین تصمیم را اتخاذ نماید، به علاوه بتواند به رفع مشکلات پیاده‌سازی و استفاده از محصول کمک نموده و اطمینان یابد که محصول به خوبی مورد استفاده قرار گرفته است و راهکار ارائه شده بی نقص و مطلوب خریدار بوده است.

پر واضح است که انجام چنین وظیفه‌ای در یک سازمان توسط مهندس فروش می‌تواند باعث یک نوع تضاد منافع شود چرا که انجام درست کار ممکن است به توصیه محصول رقباء منجر شود. مدیریت این شرایط برای یک مهندس فروش با لحاظ اصل لحاظ منافع خریدار می‌تواند مخاطره آمیز باشد، ولی در هر شرایط مهم ارائه ارزش واقعی به خریدار و رفتار صادقانه به اوست.

یک مهندس فروش علاوه بر اشراف فنی نسبت به محصولات یا خدمات باید از مهارت‌های عام فروش نیز برخوردار باشد. به ویژه او باید همیشه خود را نسبت به آخرین وضعیت و مشخصه‌های فنی محصولات به روز نگه دارد. شاید تفاوت اصلی یک مهندس فروش با یک فروشنده معمولی در ارتباط با تشریح شاخص‌های فنی محصول و ارائه راهکار مناسب خریدار است. این وظیفه به طور ذاتی با بخش تحقیق و توسعه شرکت نیز در ارتباط می‌باشد. بدیهی است اطلاع از ویژگی‌های فنی محصولات رقباء نیز از لوازم کار یک مهندس فروش موفق است.


برچسب‌ها: مهندسی فروش, Sales Engineering, افزایش فروش, مشاور بازاریابی و فروش, تکنیک های فروش


ارسال توسط www.alikhooyeh.blogfa.com

نظر بدهید

مهندسی فروش sale-engineering

 

تاريخ : چهارشنبه هجدهم اسفند ۱۳۹۵

برگزاری دوره های آموزشی در سازمان شما

روش های افزایش فروش sales increase

روش های افزایش فروش sales increase

راه اندازی مهندسی فروش

ارسال توسط : علی خویه در دوره های آموزشی فروشمهندسی فروش دی ۱۲, ۱۳۹۵ ۰ 272 بازدید

 

استقرار مهندسی فروش در شرکت

اهمیت راه اندازی واحد مهندسی فروش در شرکت ها

www.khooyeh.com

۰۹۱۲۲۹۹۱۶۰۸

 

بسیاری از مشکلاتی که مشتریان پس از یک دوره فروش با آن مواجه می شوند به علت یک یا برخی از موارد زیر است :

  • عدم وجود فرد مجرب جهت آنالیز فروش وعوامل افزایش و کاهش فروش
  • افزایش سایز شرکت
  • تغییر فعالیت شرکت
  • تغییر نیازها
  • عدم معاینه واحد فروش
  • عدم استقرار واحد مهندسی فروش
  • ایرادات موجود در بدنه واحد فروش و بازاریابی
  • مشکلات مشتری در نهایت مشکل فروش شرکت است. بسیاری از پروژه ها به دلیل عدم راه اندازی صحیحمشتری در بدو شروع یا پس از مدت زمان محدودی با مشکلاتی مواجه می شوند که معمولا منجر به کاهشفروش نسبت به بزرگی شرکت گشته یا باعث ایجاد ناراضایتی می گردد.

چون سرمایه یک شرکت رضایت مشتریان است. پس مهندسی فروش الزامی است در بازار شرکت های پخش و توزیع مویرگی اگر پروژه ای را از دست بدهید یا کاربران ناراضی داشته باشید به طور حتم بخشی از بازار را از دست داده اید.

 


برچسب‌ها: دوره های آموزشی فروش, مهندسی فروش, راه اندازی واحد مهندسی فروش, تمرکز روی فروش و مشتری, مدرس بازاریابی استاد بازاریابی


ادامه مطلب...

ارسال توسط www.alikhooyeh.blogfa.com

نظر بدهید

مهندسی فروش | راهکارهای افزایش فروش

 

تاريخ : چهارشنبه هجدهم اسفند ۱۳۹۵

برگزاری دوره های آموزشی در سازمان شما

مهندسی فروش و برندسازی

مهندسی فروش و برندسازی

مهندسی فروش

ارسال توسط : علی خویه در استراتژی های بازاریابی و فروشمدیریت فروشمشاور فروشمهندسی فروش 

 

  • مهندسی فروش
  • فرایند مهندسی فروش اولین بخش از مراحل ارتباط با مشتری است . این بخش با در اختیار گرفتن نیروی کارشناسی مجرب و توان تخصصی و فنی ،‌پاسخگویی به نیازهای طرح شده از جانب مشتریان را از طریق مراحل زیر در دستور کار خود دارد :
  • دریافت درخواست واعلام نیازمشتری ازطریق درخواست شفاهی،کتبی یا اعلام مناقصه .
  • برقراری تماس اولیه بامشتری، بررسی درخواست وتشکیل تیم کارشناسی مسؤول مشتری .

 

  • مراحل اصلی مهندسی فروش:
  • ۱- تعیین مشتریان واجد شرایط :

 

  • که به مفهوم مشتری یابی است و مشتریان بالقوه و واجد شرایط را نشان می کند.برای فروش هر کالا مهندس فروش بایستی با تعداد زیادی مشتری بالقوه ارتباط برقرار کند .برای پیدا کردن مشتریان بالقوه می توان نام و نشانی آنها را از مشتریان فعلی گرفت. نوشتن مقالات و یا ارائه سخنرانی در محلهایی که جلب توجه می نماید و استفاده از شرکتهایی که مشتریان بالقوه در آنها حضور دارند ،استفاده ازروزنامه‌ها ومجلات راهنما و سود بردن از تلفن وپست و پست الکترونیک ودرنهایت حضور سرزده دردفاترمختلف دراین حیطه اثرگذارند.

 

  • برای رسیدن به اهداف مهندسی فروش ، نیاز به برخی اهرمهای روانی و تکنیکی است که بایستی این ذهنیتها در شرکت جاری باشد و هم مدیریت و هم کارکنان را در گیر کند :

 

  • ۱- صبر وشکیبایی : برای فعالیتهای مهندسی فروش باید مدت زمان بیشتری از آنچه محتمل است در نظر گرفت . معمولا فعالیتهای تجاری و بویژه فروش کالاهای خاص ، یک شبه نهایی و اجرایی نمی شوند.
  • در مهندسی فروش اهداف مشترک و یکسانی وجود دارد. شناساندن شرکت در 

 


برچسب‌ها: مهندسی فروش, sale engineer, sale engineering, بازاریابی و فروش


ادامه مطلب...



مهندسی فروش (7)

افزایش فروش (4)

sale engineering (4)

مدیریت فروش (3)

مهندسی عوامل فروش (2)

تکنیک های فروش (2)

مشاور فروش (2)

انجمن مهندسی فروش ایران (2)

تعریف مهندسی فروش (2)

آموزش مهندسی فروش (2)

آموزش مهندسی فروش sale engineering (2)

مشاوره مهندسی فروش sale engineering (1)

اجرای مهندسی فروش sale engineering (1)

تحقیقات مهندسی فروش sale engineering (1)

مدرس مهندسی فروش sale engineering (1)

موانع مهندسی فروش و بازاریابی (1)

تکنیک های مهندسی فروش و بازاریابی (1)

تاکتیک های مهندسی فروش و بازاریابی (1)

آموزش مهندسی فروش و بازاریابی (1)

مشاوره مهندسی فروش و بازاریابی (1)

طراحی مدل مهندسی فروش (1)

استقرار مهندسی فروش (1)

سیستم مهندسی فروش (1)

نرم افزار مهندسی فروش (1)

شرکت مهندسی فروش (1)

سیستم مهندسی فروش و بازاریابی (1)

نرم افزار مهندسی فروش و بازاریابی (1)

آکادمی مهندسی فروش و بازاریابی (1)

/ 0 نظر / 5 بازدید